به گزارش حنوج پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،۱۷ تیرماه ۱۴۰۳، جلسه‌ای به منظور برنامه‌ریزی برای مراسم‌ دهه اول محرم در ساعت ۸ صبح در سالن جلسات اشراق این سازمان برگزار شد.

این جلسه با حضور مسئول حوزه نمایندگی و معاونین،مدیران، مسئولین و کارشناسان فرهنگی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت شهرستان‌ها و ادارات کل تابعه برگزار گردید. در آغاز جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عسگرزاده ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، به تشریح قیام تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند و بر اهمیت بهره‌گیری از این ماه برای جهاد تبیین در راستای ارتقای فرهنگ سازمانی مدنظر امامین انقلاب تأکید نمودند. ایشان به نقش حیاتی ماه محرم در ترویج ارزش‌های اسلامی و تقویت معنویت در جامعه اشاره کردند.

در ادامه، تصمیمات مهمی به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌ دهه اول محرم اتخاذ گردید: تشکیل پنج کمیته تخصصی: این کمیته‌ها مسئولیت اجرای برنامه‌های ماه محرم، از جمله محیط‌آرایی و فضاسازی سازمان، اتوماسیون و سامانه‌های فضای مجازی را بر عهده خواهند داشت. برنامه‌ریزی برای ذبح قربانی در روزهای ۸ و ۱۱ محرم (یوم العباس) برای دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم انجام خواهد شد. برپایی مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری: این مراسم‌ها با سخنرانی و مداحی مادحین همراه با احسان صبحانه در دهه اول محرم برگزار خواهد شد.